menu
 winkelmandje 

Menskunde innerlijk vernieuwd

Voordrachten over pedagogie

Rudolf Steiner

Deze vier voordrachten - ook wel bekend onder de naam 'Meditativ erarbeitete Menschenkunde' - vormen een fundament voor opvoeding en onderwijs. Hoe verhoudt zich het innerlijk van de mens tot de lichamelijke processen?

Ter sprake komen onder andere:
- de drie basiskrachten van de opvoeding,
- de vergeten 'levenspedagogie',
- de rol van tragiek en humor,
- waarnemen, begrijpen, herinneren,
- wat maakt de mens tot kunstenaar?
- 't muzikale en 't beeldende element in het onderwijs,
- typologie: het te diep of te los geïnkarneerd zijn,
- meditatie en scheppende kracht van de opvoeder.

'Er zijn weinig voordrachten voor leraren waar de gezond makende impuls van de vrijeschoolpedagogie zo tot in details duidelijk wordt en waar het enthousiasme van het pedagogische werk zo aan kan ontvlammen. - 'Joop van Dam in zijn voorwoord.

Onmisbaar materiaal voor ieder mens die een (pedagogische) brug wil slaan naar jonge mensen.

(Pentagon, 2006)

Uit: Rudolf Steiner Gesamtausgabe 302A

[info van de uitgever]

Menskunde innerlijk vernieuwd

Voordrachten over pedagogie

Rudolf Steiner · alles van deze auteur 

€ 14.00